אורח החיים המודרני זקוק לחשמל, המון חשמל. הרבה אנשים מכירים את הגנרטורים הקטנים שמשמשים להפקת חשמל בתנאי שטח, בטיולים או למטרות צבאיות. אך למעשה, החיוניות והיישומים המשמעותיים ביותר של גנרטורים (גדולים), באים לידי ביטוי במענה לצרכים ארגוניים, תעשייתיים ועסקיים.

גנרטורים לצרכי רפואה וטיפול

בבתי החולים ובמרפאות השימוש בחשמל מאפשר לטפל בחולים, לבצע בדיקות ולהציל חיים מדי יום ביומו. בדרך כלל, רשת החשמל מספקת מענה שוטף ראוי לשמו. אבל לא ניתן לקבל אפשרות שבה תקלת חשמל, קצר או הפסקת חשמל יפגעו בתפקוד של יחידות חיוניות בבית החולים או במרפאה גדולה. גנרטורים עצומי מידות, שמופעלים על ידי סולר, נכנסים לפעולה באופן אוטומטי אם רשת החשמל נופלת. במצבים כאלה, הגנרטור היחידתי או הכללי מספקת חשמל לתאורה, מחשבים, ציוד רפואי. הוא מאפשר להמשיך בביצוע ניתוחי חירום, טיפולים מצילי חיים, המשך שימור מנות דם בקירור וכדומה. יש להדגיש כי הגנרטורים נחוצים הן במוסדות רפואה ציבוריים והן במוסדות פרטיים שעוסקים בטיפולים רפואיים או ניתוחים אסתטיים לציבור רחב של לקוחות.

הפקת חשמל לתעשייה ולמסחר

בתעשייה ובמסחר, אי אפשר לקבל הפסקות חשמל כ"מכה" משמיים. כל עסק שעוסק בייצור בקנה מידה רחב זקוק לפתרונות גיבוי להפקת חשמל. מרכזי אספקה של חומרי גלם לתעשיית המזון, שם ישנם מקררי ענק ומקפיאים, אינם יכולים שלא להחזיק גנרטור אחד או יותר לצורך גיבוי. קניונים ומרכזי קניות גדולים שמשרתים לקוחות רבים וכן מרכזי תרבות ובידור גם הם עשויים להחזיק גנרטור מאיכות גבוהה מאוד שתמיד נמצא מוכן להפעלה.

הפקת חשמל לעסקים ניידים

בשנים האחרונות חלה פריחה בתחום העסקים הניידים. לדוגמא, מסעדות ניידות שנקראות גם "פוד טראק". עסקים מסוג זה מגיעים למקומות שונים בכל הארץ וכמעט תמיד הם מגיעים עם גנרטור חזק המספק חשמל. דוגמא נוספת לעסקים שעושים שימוש במקורות חזקים ליצירת חשמל – אירועי חוץ המוניים. גני אירועים, מפיקי אירועים גדולים (כגון יום הסטודנט, כנסים עסקיים) עושים שימוש בגנרטורים חזקים במיוחד לצרכי תאורה, הגברה, עבור דוכני מזון באירוע, עבור מזגנים ניידים, שלטים מוארים, במת הופעות ועוד.